The Vampire Diaries 7x19-22

 
The Vampire Diaries 7x19 Somebody That I Used to Know
Jag tycker fortfarande det är lite förvirrande med tidshoppen men det var kul att äntligen få se hur Bonnies och Enzos kärlek växte fram. Även om de är ett otroligt oväntat par så är de verkligen söta tillsammans och det känns verkligen som de passar när man ser dom tillsammans.
 
Uppdraget att döda vampyrer för Rayna känns väldigt jobbigt, det är hur många som helst ute på fri fot, och hur ska de hinna innan Bonnie dör?
 
The Vampire Diaries 7x20 Kill 'Em All
Gud vad skönt att Caroline är tillbaka för att rädda Bonnie även om Bonnie verkligen ger upp. Trodde inte att Bonnie skulle öppna valvet men det gjorde hon, tur att hon är smart och låste igen hela huset istället. Det slutade ändå inte så bra för deras plan innebär att Bonnie kommer HATA vampyrer, och i princip alla hennes vänner är vampyrer....
 
Tyckte faktiskt riktigt synd om Matt som förlorade sin kärlek, när han äntligen hittat något bra i sitt liv så lyckas frun dö. Det var bra att han äntligen fick reda på vad som verkligen hände så han slipper skylla allt på Stefan när det inte var hans fel, Stefan skydda honom ju bara genom att få honom att glömma att det var han själv som råkade döda sin fru. 
 
The Vampire Diaries 7x21 Requiem For a Dream
Drömmen i början kändes verkligen verklig, tur så inte var fallet. Men nästan så händer det ju eftersom både Enzo och Caroline lyckas bli märkta av Bonnie, vilket betyder att hon kommer att jaga dem till hon får död på dom. Damon är ändå smart han vet de rätta knapparna när det gäller Bonnie, så även om Bonnie kommer vara super förbannad på honom så vaknade hon i alla fall. 
 
Caroline och Stefan är nu on the run tillsammans och jag tror faktiskt Caroline börjar inse att Stefan inte bara lämnade henne utan att han inte hade något val. 
 
Känns ju typiskt att de måste in i the armory som Bonnie stängde igen för att kunna rädda Bonnie...
 
The Vampire Diaries 7x22 Gods & Monsters
Bonnie och Matt är med i en bilkrock men gudskelov så överlever båda, inga fler dödsfall nu känner jag, det skulle inte serien överleva. 
 
De lyckas med hjälp av Caroline och Alarics barn ta sig in i the armory, barnen är för övrigt ursöta, och det är ju verkligen dött där inne. Damon offrar sig, som vanligt, för sina vänner och sin familj och blir inlåst i den onda grottan. Han lyckades i alla fall få Bonnie ifrån sitt dödavampyrer spår och det var verklgien i sista stund innan hon dödade Enzo. Bonnie och Enzo tyckte jag va ett så himla omaka par först men de har verkligen växt i mina ögon och ju mer jag ser dem tillsammans desto mer gillar jag dem. Att Enzo går in efter Damon och stänger dörren kan vara det dummaste han gjort. Jag undrar hur de andra ska lyckas rädda tillbaka Enzo och Damon och jag undrar vad tusan det är dom håller på med! 
 
För övrigt tycker jag att början av säsongen var mycket bättre än vad slutet har varit. Jag hoppas att de kommer tillbaka starka inför säsong 8 och att det blir en bra säsong och ingen flopp då det antagligen kommer bli seriens sista.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0