Night Owls av Jenn Bennett

 
Night Owls, även kallad The Anatomical Shape of a Heart handlar om Beatrix som älskar att måla organ och drömmer om att kunna göra det för skolböcker i framtiden. När hon en kväll missar sista tåget hem blir hon tvungen att ta nattbussen hem, även kallas "the Owl" och där möter hon Jack, som kommer att förändra allt. 
 
Jag köpte Night Owls när jag var i England och hade inte hört någonting om den innan jag såg den i affären. Ska jag vara ärlig så trodde jag inte att den var något speciellt utan jag köpte den mest för att den utspelar sig i San Francisco och jag ska dit till hösten så det kändes kul att läsa en bok som utspelar sig där innan jag ska dit. Men Night Owls var verkligen långt över förväntingar och jag är efter att ha läst den riktigt chockad att den inte har varit mer omtalad, för det hade den verkligen förtjänat. 
 
De två huvudkaraktärerna i boken, Bex och Jack, är båda helt fantastiska. De är verkligen välutvecklade karaktärer och förändras allt efter boken fortsätter. Det visar sig senare att de inte är ritkigt som vi tänkt utan att det finns mer bakom. Jag gillade verkligen hur de upptäckte saker om varandra och hur deras relation inte var endast svävande på rosa moln utan att de fick en del problem att hantera och saker som ställde till det för dem. Det gjorde hela historien så mycket bättre och fick boken att stå ut som mer än bara en i mängden. 
 
Night Owls var verkligen en överraskning för mig. Den leverade otroligt mycket mer än förväntat och är en fantastisk historia om två välutvecklade karaktärer och jag ångrar inte för en minut att jag läste den. 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0